Projekt "Człowiek" cz.2

Dlaczego jesteśmy takim społeczeństwem, które szybciej się zaśmieje niż pomoże drugiej osobie? Dlaczego najpierw szukamy korzyści dla siebie w cudzych nieszczęściach zamiast podać pomocną dłoń?

Trzeba sobie pomagać!

  Niezależnie od tego, w jakim jesteśmy wieku, jakiej płci, pochodzenia lub orientacji, czy jesteśmy w pełni zdrowi, czy też nie… Nie powinniśmy ani zostawiać drugiej osoby w potrzebie, ani bać się prosić o pomoc.

  Pewna osoba powiedziała mi kiedyś, że proszenie o pomoc nie jest oznaką słabości. Prawdziwość tego stwierdzenia nie ulega wątpliwości. Wówczas jednak moje myślenie było zupełnie inne. Odsuwałam od siebie ludzi mówiąc “jest okay” gdy w rzeczywistości tak nie było. W efekcie takiego postępowania więcej czasu spędzałam w swoim pokoju aniżeli poza nim (nie uwzględniając szkoły) i przepłakałam niejeden wieczór. Dlaczego? Dlatego, że człowiek w pewnym momencie pęka.
Od tej samej osoby usłyszałam iż nie trzeba czekać aż będzie gorzej, by móc o tę pomoc się udać.

  Wydaje mi się, że większość osób w trudnych chwilach myśli “jeszcze nie jest tak źle żebym musiał/musiała zwracać się do kogoś o pomoc”, w ten sposób odwlekając prośbę o pomoc. Sama robiłam to nieustannie.
UWAGA SPOILER: to był błąd ;)


  Kojarzycie zdanie: “Inni mają gorzej”? Na pewno!
Jest ono prawdziwe, jak najbardziej. Zawsze znajdziemy kogoś kto ma gorzej od nas. “Szukajcie a znajdziecie.”
Jednakże, czy to znaczy, że mamy radzić sobie ze wszystkim sami, bo w porównaniu z kimśtam mamy o niebo lepiej? Nie! Należy pamiętać również o tym, iż dla wielu osób ten sam problem zajmuje inne miejsce na… nazwijmy to… skali problemów. Niejednokrotnie są to diametralne różnice.

  Każdy zasługuje na pomoc.
     Nigdy nie bójmy się po nią iść.
        Ofiarowujmy ją innym ludziom.


Człowieku, usiądź z drugim takim jak Ty.
Podajcie sobie dłonie.
Bądźmy dla siebie nawzajem naprawdę ludźmi.

Ukontentowana endorfina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie, które naprawdę zmienia życie.

Projekt "Człowiek" cz.1